Har du erfaring og kompetanse innen digital marketing, content marketing eller community management samt har en interesse for musikk langt over gjennomsnittet? Brenner du for digital markedsføring og det å nå ut til riktig målgruppe? Vi ser etter en effektiv, ryddig og kreativ person til et ett-års vikariat som digital marketing manager.
Hovedoppgaver:
- Sette opp og optimalisere kampanjer på sosiale kanaler som Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube og Google.
- Audience innsamling og populering for remarketing formål (gjennom for eksempel Facebook, Google, Linkfire, CRM).
- Nyhetsbrevsutsendelser og andre CRM-relaterte oppgaver.
- Analyse og optimalisering av fanbaser for Warner- & Artist-kanaler.
- Rapportering og analyse av annonsekampanjer i sosiale kanaler.
- Opprettelse, drift, utvikling og optimalisering av sosiale kanaler; Warner- & Artist-kanaler.
Krav til kvalifikasjoner:
- En forståelse for, samt erfaring med å utvikle digitale kommunikasjonsplattformer som Facebook, Google, YouTube, Snapchat, Instagram.
- Erfaring i Facebook Ads Manager og/eller Google Adwords og/eller Snapchat business manager.
- Erfaring innen SEO, SEM og/eller digital annonsering.
- En sterk interesse og forståelse av forbrukeradferd rundt musikk (forskjellige artistuttrykk, sjangere og tilhørende subkulturer, fangrupper).
- Minimum 2 års arbeidserfaring innen digital markedsføring og/eller digital kommunikasjon.
- En bachelorgrad eller høyere utdannelse innen markedsføring, merkevarebygging, digital markedsføring eller sosiale medier.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Sertifiseringskurs i; Google Adwords, Analytics, Facebook Blueprint, YouTube Certified eller lignende.
- Teknisk kompetanse og erfaring i form av videoproduksjon, bannerproduksjon, koding, webanalyse og/eller drift av CRM-løsninger.
Personlige egenskaper:
- En lidenskap og interesse for musikk som er langt over gjennomsnittet.
- Sterk i skriftlig og muntlig norsk og engelsk.
- Gode analytiske og organisatoriske evner.
- Stor arbeidskapasitet, evne til å holde mange baller i luften.
- Å kunne jobbe i team er en forutsetning, men stillingen krever også at man er selvstendig nok til å kunne arbeide på egenhånd.
- Service-orientert.
Rolle i teamet:
Stillingen rapporterer til Head Of Digital Services.
Stillingen er en del av Digital Services teamet som har ansvar for digital annonsering, sosiale medier og innholdsproduksjon.
Vi tilbyr:
- Et positivt og stimulerende arbeidsmiljø.
- Mulighet til å jobbe med flere av de største artistene i Norge og internasjonalt.
- En hektisk og utfordrende arbeidshverdag der ingen dag er den andre lik.
- En mulighet til å være kreativ og eksperimentell innen digitalt innhold og marketing
Søk ved å sende søknad og CV til hannah.andersson@warnermusic.com innen 23. desember 2019!